Till sidans huvudinnehåll

Sabis satsar på servicetjänster genom nyrekrytering

Fredrik Sjöblom blir Sabis nya driftschef inom affärsområdet Restaurang & Service där han ska utveckla bolagets servicetjänster. Han kommer senast från ISS Facility Services i rollen som produktivitet- och kalkyleringsanalytiker och innan dess har han arbetat för både Sodexo och Samhall. Med sin expertis inom servicetjänster har han fått i uppdrag att utveckla och driva Sabis erbjudande inom dett
Artikel-bild
Fredrik Sjöblom, ny driftchef på Sabis. Foto: Daniel Roos

Fredrik Sjöblom blir Sabis nya driftschef inom affärsområdet Restaurang & Service där han ska utveckla bolagets servicetjänster. Han kommer senast från ISS Facility Services i rollen som produktivitet- och kalkyleringsanalytiker och innan dess har han arbetat för både Sodexo och Samhall. Med sin expertis inom servicetjänster har han fått i uppdrag att utveckla och driva Sabis erbjudande inom detta område.

Det känns så spännande att bli en del av Sabis och att få jobba för en arbetsgivare som sätter värdskap och service i första rummet. Sabis är en stark aktör på marknaden och jag ser framemot resan vi har framför oss, säger Fredrik Sjöblom, driftchef på Sabis.

Sabis affärsområde Restaurang & Service är en professionell och modern leverantör inom worklife hospitality med ett stort utbud av servicetjänster så som restaurangdrift, caféer, receptionsbemanning, mötes- och kontorsservice, lokalvård och posthantering. Flexibla lösningar och skräddarsydda koncept tillsammans med personlig service genomsyrar verksamheten. Idag driver Sabis verksamhet på ett 20-tal platser i Stockholm, bland annat som helhetsleverantör på Solna United, Nordic Forum och nylanserade Fenix Sthlm.

Det är fantastiskt att äntligen ha Fredrik på plats i teamet. Vi har stora visioner för att vidareutveckla vårt erbjudande inom worklife hospitality och ser denna rekrytering som en del i den processen. Fredriks långa erfarenhet i branschen tillsammans med hans spetskompetens inom just servicetjänster kommer lyfta vårt affärsområde ytterligare, säger Katrina Ström, affärsområdeschef Restaurang & Service.

I nära 150 år har Sabis arbetat med mat, kvalitet och service och har idag en unik position där affärsområdet Restaurang & Service utvecklar och driver skräddarsydda koncept och flexibla lösningar som är optimalt anpassade till kundernas verksamhet. Sabis Restaurang & Service serverar god mat lagad från grunden på sina restauranger och fyller arbetsplatser med värdskap och mervärden, allt för att skapa de allra bästa och mest hållbara arbetsmiljöerna.

Vi har många spännande projekt framför oss där vi ser en stor efterfrågan på helhetsleverantörer vilket känns fantastiskt kul. Vi älskar att fylla arbetsplatser med mervärden och upplevelser, avslutar Katrina Ström, affärsområdeschef Restaurang & Service.