desktop
phone

Att jobba på Sabis

Våra värderingar & grunder

Delaktighet

MÖT VÅRA KUNDPROFFS
På Sabis jobbar ca 600 st medarbetare. De är våra ansikten utåt och vi kallar dem för Kundproffs. Här kan du möta några av våra Kundproffs och höra vad de jobbar med samt hur de tycker att det är att jobba hos oss på Sabis.

Se filmerna om hur de ser på Sabis som arbetsgivare och träffa några av våra kundproffs. Klicka direkt på namnen nedan för att se filmerna.

Joakim Haglund – Souschef
Magnus Westin – Köttansvarig
Elin Luther – Kallskänka
Pirkko Kaarto – Restaurangchef
Anki Johansson – Restaurangbiträde

FILMER FRÅN ENHETERNA
Här kan du möta några av våra Kundproffs ute på de enheter där de jobbar. Klicka direkt på enhetens namn nedan för att se filmen.

Svea konferens & matsal – Pratikertjänst
Näringslivets Hus
Sabis Fältöversten

Hemköp Gullmarsplan
Hemköp Näsby Park
Restaurang Sabis Haga
Bistrot – Martin & Servera
Bistro Bryggeriet – Octapharma
Smådalarö Gård
Retro – Wenner-Gren Center 
Sabis Huvudkontor 

DELAKTIGHET PÅ SABIS
Vi vill driva ett företag där alla medarbetare känner delaktighet och glädje. Varje butik, restaurang och hotell är som ett företag i företaget, med en egen plan, bemanning, budget och mål. I våra ögon är det bästa sättet att skapa engagemang och ansvarstagande.

ETT TRYGGT SABIS
Våra tre grundvärderingar genomsyrar hela vår verksamhet och har tagits fram tillsammans med Sabis medarbetare. Värderingarna kommuniceras aktivt och skapar en gemenskap, delaktighet och trygghet i företaget – Alla vet vad som gäller!

1. ALLTID NÖJD KUND
Alla på Sabis påverkar kundens upplevelse. Hos oss blir kunden alltid bemött med glädje. Varje kund ska alltid vara nöjd och vilja komma tillbaka!

2. ANSVAR
Vår insats är avgörande för resultatet. Därför visar vi professionalism, ansvar och lojalitet mot Sabis mål och policys.

3. RESPEKT
Vi har stor respekt för kunden, för varandra och för vår miljö. Med ärlighet och laganda är vi goda ambassadörer för Sabis.

AVTAL OCH LÖN
Sabis har kollektivavtal med HRF, Unionen och Handels vilket innebär att vi har alla försäkringar och pensionspremier som är kopplade till kollektivavtalet. På Sabis kan du känna dig trygg med att du alltid är garanterad lön och semester samt sedvanliga pensioner och försäkringar. Vi är anslutna till arbetsgivarorganisationerna Visita och Svensk Handel.

KOMPETENSUTVECKLING INOM SABIS
Sabis Akademien är vårt utbildningsprogram där vi erbjuder våra medarbetare yrkesanpassade kurser. Några exempel är: Kundproffsdagar, ledarskap, ekonomi, konceptutbildningar (t.ex. Bondens Val/Balans/Kaffe & Deli), praktiska och teoretiska kurser inom mat och dryck, SAM (systematiskt arbetsmiljöarbete) och inspirationsföreläsningar etc. Vi genomför även studiebesök för att hämta inspiration från rådande mat- & mötestrender.

ATT VÄXA INOM SABIS
Vi jobbar aktivt med att attrahera nya talanger, men också med att uppmuntra till intern rörlighet. Att byta jobb internt ger medarbetarna möjlighet att hitta nya utmaningar och att fortsätta utvecklas inom Sabis. På Sabis har vi ett tätt samarbete med våra enheter. För våra medarbetare som är redo för nya utmaningar finns det stora möjligheter att byta arbetsplats då det finns 3 olika affärsområden att välja mellan. Idag driver vi 27 restauranger, 12 caféer, fem hotell- och mötesanläggningar samt fem matbutiker.

LEDARE INOM SABIS LEDER MED GLÄDJE
Ledarskapet är präglat av mod, omtanke, nyfikenhet, glädje och personligt ansvar. För kunder, medarbetare, kollegor, verksamhet och resultat.

Våra ledare har förmåga att:
– Vara förebild
– Visa vägen
– Involvera & Engagera
– Leverera resultat

ATT DELTA I TÄVLINGAR OCH UTMANA OSS SJÄLVA
Att delta i tävlingar får oss att utvecklas, hitta nya idéer och bli bättre. Det stärker även vår interna stolthet och är en stor del av vår kultur. Vi ska inte vara störst, men bäst!

2012 VAR ÅRET VI VANN GULDET I VÅR KLASS I CULINARY OLYMPICS!
Tävlingen engagerade hela företaget, med provätningar, samtal och synpunkter från alla medarbetare. Laget har varit en stor inspiration och stärkt både relationerna och kompetensen inom Sabis. Guldet i Community Catering var också ett kvitto på att vi lagar godast lunchmat i världen!