Till sidans huvudinnehåll

Matdestinationen Hemköp Sickla firar 1 år

Den 1 september firar Hemköp Sickla ett år i Sickla Galleria. Hemköp Sickla har under året blivit en populär matdestination där kunderna särskilt uppskattar Sabis ostrum med ostar från hela världen, den välsorterade köttboden med utbud från svenska gårdar samt den manuella fiskdisken med säsongens färska fisk och skaldjur.
Artikel-bild


Den 1 september firar Hemköp Sickla ett år i Sickla Galleria. Hemköp Sickla har under året blivit en populär matdestination där kunderna särskilt uppskattar Sabis ostrum med ostar från hela världen, den välsorterade köttboden med utbud från svenska gårdar samt den manuella fiskdisken med säsongens färska fisk och skaldjur. Även det stora godislandet och det stora utbudet av färdigmat, tillagade av butikens egna kockar, lockar många kunder.

Vår vision när vi startade butiken var att skapa en matdestination i Sickla, där det är roligt och inspirerande att handla, en personlig service på toppnivå, samtidigt som det går snabbt och enkelt. Vi kan med stor glädje konstatera att visionen har förverkligats, säger Sabis VD Madeleine Brehmer.

Det känns härligt att vår butik har fått så många lojala kunder som uppskattar vårt utbud. Vi skapar matglädje varje dag och vi älskar att ge våra kunder personliga tips och råd. Det är roligt att se att kunderna har sina favoritdelar i butiken, många kommer hit för att besöka Godislandet, Köttboden eller Ostrummet, så våra tydliga avdelningar har verkligen gått hem, säger Robert Tingåker, butikschef Hemköp Sickla.

En framgång för butiken har också varit den egna färdigmaten, som lagas på plats av butikens egna kockar.

Kunden idag har ont om tid, därför uppskattar de vår färdigmat väldigt mycket. Vi har redan fått bygga ut den avdelningen. Vi har också utökat satsningen på klipp och erbjudanden under året, här fortsätter vi också locka fler kunder då vi har många unika klippvaror varje vecka, säger Robert Tingåker.

Hemköp Sickla ägs och drivs av familjeföretaget Sabis och ingår i Sabis samarbete med Axfood och Hemköp.

Vårt samarbete med Hemköp ger kunderna tillgång till riktigt bra priser, en mycket attraktiv kundklubb och en mängd smarta lösningar och recept. Tillsammans med Sabis mångåriga expertis inom mat och personlig service blir det en vinnande kombination i Sickla, säger Sabis VD Madeleine Brehmer.

Den 1 september kommer Hemköp Sickla att fira med tårta och kaffe och de första 500 kunderna kommer få en blomma. Butiken kommer sedan fira ett-årsdagen med särskilda erbjudanden, klipp och festligheter under hela september månad.

För intervjuförfrågningar och övriga pressfrågor, kontakta presskontakt:
Patriksson Group
Adam Nord
Adam.nord@patrikssongroup.com
+46 (0) 736 140 482