Till sidans huvudinnehåll

Matupplevelser och digital utveckling på Sabis nya bistro-koncept

I fastighetsbolaget Fabeges nya kontorskomplex i Råsunda, driver mat- och serviceföretaget Sabis lunchrestaurang för hyresgäster och allmänhet. Nu lanserar de sitt nya koncept Bistro Sabis där man vill erbjuda en bättre matupplevelse än den mer klassiska företagsrestaurangen. Konceptet kombinerar kvalitet och mattradition med ny teknik där målet är att möta den moderna lunchgästen på bästa sätt.
Artikel-bild
Bistro Sabis Råsunda är belägen på Garvis Carlssons Gata i Solna och beskrivs som en oas med puls. Foto: Carin Stenbeck

I fastighetsbolaget Fabeges nya kontorskomplex i Råsunda, driver mat- och serviceföretaget Sabis lunchrestaurang för hyresgäster och allmänhet. Nu lanserar de sitt nya koncept Bistro Sabis där man vill erbjuda en bättre matupplevelse än den mer klassiska företagsrestaurangen. Konceptet kombinerar kvalitet och mattradition med ny teknik där målet är att möta den moderna lunchgästen på bästa sätt. Med etableringen i Telenors nya kontorshus där man sen tidigare också driver café har nu Sabis 20 lunchrestauranger i Stockholmsområdet där Bistro Sabis är det senaste tillskottet i företagets erbjudande.

"Gästen ska alltid veta vad den får"

Bistro Sabis är en KRAV-märkt restaurang där all mat lagas från grunden och alltid med 100 % svensk kyckling och svenskt fläsk. Konceptets meny omfattar så väl fasta rätter som varierande dagens rätter.

– Konceptet står för hög kvalitet samtidigt som det ger gästen möjligheten att göra medvetna val avseende råvara, mängd och pris. Det är också ett sätt att tillmötesgå nya arbetssätt efter pandemin. En medarbetare kanske bara är på plats 2-3 dagar i veckan och vill då kunna avnjuta sin personliga favoriträtt. Eller testa något nytt för dagen, oavsett så ska gästen känna att de vet vad de får, vad de betalar för, säger Katrina Wallroth Ström, Affärsområdeschef, Sabis Restauranger & FM

Enkelt, smidigt och skräddarsytt

Det nya konceptet erbjuder också Bistro Sabis-appen där gästen kan beställa lunch och ange om man vill äta på plats eller ta take away samt bestämma vilken tid maten ska vara klar. Med detta minskar köandet och skapar ett smidigt flöde för både take away-gäster och de som äter på plats i bistron. Appen innehåller också ett lojalitetsprogram, digitala kvitton och beställningshistorik.

– En matupplevelse handlar naturligtvis mest om vad du får på tallriken men ny teknik ger oss chansen att förbättra helhetsupplevelsen. Tex skapar appen möjligheten att anpassa våra erbjudanden till gästerna så de får något som passar just dom. Att ge hyresgäster och deras medarbetare hög servicegrad och kvalitet blir ett allt viktigare konkurrensmedel för fastighetsägarna och därför känns det extra viktigt att hela tiden slipa på vårt erbjudande och att leverera den rätta Sabis-känslan rakt igenom hela upplevelsen, avslutar Katrina.

Bistro Sabis Råsunda är belägen på Garvis Carlssons Gata i Solna och beskrivs som en oas med puls. Där gäster lika gärna kan koppla upp sig som koppla av, och är tänkt att fungera som en plats för att äta lunch, mötas, fika eller jobba ifrån. Sommartid erbjuder den också en stor uteservering i bästa solläge.

För mer information;
Katrina Wallroth Ström , Affärsområdeschef Sabis Restauranger & FM
Tel: 072 553 13 95
e-post: katrina.strom@sabis.se
www.sabis.se

Upptäck Bistro Sabis Råsunda;
www.sabis.se/sabis-rasunda/bistro-rasunda/